ALLAS.FI
 




Uimari.net / Aquaspa kokemuksia?

Oletko hankkimassa allasta? Keskustelua siihen liittyvistä aiheista.

Uimari.net / Aquaspa kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Milmarla päivämäärä 16.03.2012 20:44

Olemme suunnitelleet teräspeltialtaan hankintaa. Haluaisimme ovaalin altaan pituudeltaan 7-8 m ja olen nyt vertailuissa päätynyt kahteen allastoimittajavaihtoehtoon: Uimari.net ja AquaSpa. Olisin kiitollinen kyseisiltä allastoimittajilta hankittuihin altaisiin liittyvistä kokoemuksista (niin positiivista kuin negatiivististakin). Jonkin verran kommentteja olen löytänyt Uimari.net-altaista, mutta AquaSpa-altaiden omistajilta en ole löytänyt kommentteja. Tarkoitus olisi upottaa allasta jonkin verran maahan ja loput terassiin. Lisäksi olisin kiitollinen asennukseen liittyvistä kommenteista, onko helppoa/vaikeaa vai meneekö hermo totaalisesti:) Kiitollisena odottelen vastauksia...
Milmarla
 

Re: Uimari.net / Aquaspa kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä 20.04.2012 19:28

Just samat suunnitelmat itsellä mutta olen päätymässä Aconin vastaavaan altaasen. Siitä kans olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia....
Vieras
 

Re: Uimari.net / Aquaspa kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä 29.04.2012 13:27

Meillä on nyt 4. kesä lähdössä uimari.net altaalla. Noin saman kokoinen kuin kysyjällä oli mielessä. Vertailin silloin uimari.net ja Aconin allasta, hinnat noin samat ja tekniikkakin. Asian ratkaisi myyjän asiantuntemus ja ehkä vielä enemmän vaikutti uimari.net altaan paketissa oleva pohjan ja seinän yhtymäkohtaan tuleva valmis vaahtomuoviprofiili. Aconilla se piti muotoilla hiekasta ja vaikkei kokemusta ollut yhdenkään altaan kokoamisesta, niin arvasin sen olevan hankalaa.

Pohjatyöt ovat a ja o, mikäli niissä fuskaa tai oikoo, niin varmasti näkyy lopputuloksessa. Allaspussin rypyttömäksi saaminen on todella vaikeata, ei ainakaan meillä onnistunut täysin. Muista ettei altaan seinivierustaa saa täyttää, mikäli upotat allasta. Rakenne ei kestä maanpainetta, jos allas pitää joskus tyhjentää täysin. Upotusmontusta tulee myös todella paljon maata, koska tukirakenteet tekevät montusta joka suuntaan reilun metrin verran suuremman kuin altaan ulkomitat ovat.
Vieras
 

Re: Uimari.net / Aquaspa kokemuksia?

ViestiKirjoittaja S päivämäärä 21.05.2012 16:34

Ostin sisäuima-altaaseen kaikki laitteistot Aquaspa:sta. Palvelun laatu ja asiantuntemus olivat hyviä.
S
 

Re: Uimari.net / Aquaspa kokemuksia?

ViestiKirjoittaja 7,6x4,5 uimari päivämäärä 10.06.2012 04:56

Toinen kesä menossa uimarin altaalla. Yksi suuri plussa annetaan tehokkaasta suodatuslaitteistosta, aivan huippu. Tehokas pumppu. Tekee hoidon helpoksi.
7,6x4,5 uimari
 

Re: Uimari.net / Aquaspa kokemuksia?

ViestiKirjoittaja kati72 päivämäärä 25.06.2012 14:59

Meillä täällä uimari.netin 6.1*3.5 allas pohjat tehtynä.... nyt kauhistuttaa ruveta laitamaan allasta kasaan :shock: maahan kaivettu hurja monttu... olen ihan varma että jokin menee pieleen! Ukko mouhoo, jotta "kootaan ny, kootaan ny", itse odottelen poutapäivää, jotenki usko ei riitä
kati72
 

Re: Uimari.net / Aquaspa kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä 18.07.2012 19:49

eikö noita saa muka syvempänä ku 1.5m? esim noin 2m olisi iha mukava syvyys että se tuntuisi uima altaalta eikä miltään kahluu altaalta
Vieras
 

Re: Uimari.net / Aquaspa kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä 20.07.2012 07:40

Eipä taida valmisaltaita saada juurikaan syvempänä kuin 1.5 metriä. Mutta jos tekee itse uima-altaan tukimuurin + pohjan ja hankkii siihen mittojen mukaan tehdyn allasmuovin niin onnistuu.
Vieras
 

Re: Uimari.net / Aquaspa kokemuksia?

ViestiKirjoittaja kala päivämäärä 20.07.2012 17:57

Vieras kirjoitti:Just samat suunnitelmat itsellä mutta olen päätymässä Aconin vastaavaan altaasen. Siitä kans olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia....



Ostimme Aconilta teräsaltaan ja kolmioprofiilisen reunapehmusteen pellin sisä-alakulmaan pohjalle Uimari-netistä.
kala
 

Re: Uimari.net / Aquaspa kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Vieras Eteläsuomesta päivämäärä 27.07.2012 10:59

Asensin Uimari.net altaan viime syksynä ja tänä kesänä viimeistelin terassin ympärille.
Allas tuli maahan noin 0,5 metriä joten allas on maanpäälle reilu metrin. Sinänsä mukava oleskella hieman maanpinna tason yläpuolella ja siitä on tullut samalla kesän ruokailupaikka koska laitoin myös grillisyvennyksen terassille. Altaan kaikissa asioissa saa kiitettävästi omistajan kiinni jos tarvitsee neuvoja / lisäosia esimerkiksi aurinkolämmitykseen. Itse laitoin kaksi suulaketta lisää peltirunkoon johon sain erillisen aurinkolämmitys järjestelmän, joten sain sinne omat pumput joilla hoidan vedenkierrätyksen.
Suodatin on kyllä tehokas, kun käytän omaa porakaivovettä altaan täyttöön niin vuorokaudessa veden saa aivan kristallinkirkkaaksi vaikka olisi kuinka samea tai vihreä. :D
Vieras Eteläsuomesta
 

Seuraava



Palaa alueelle Uima-altaan hankinta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron