No hei.
Siitä on jo mennyt tovi kun viimeksi kirjoittelin. On ollut kaikenlaista hässäkkää.
Allas/terassi hommat viivästyi parilla viikolla, mutta nyt taas homma jatkuu. Käytiin tossa pohjosissa kesälomalla viikon verran. Ei kun aiheeseen.
Siis allaspussi tuli laitettua ja sitten laitoin vettä pohjalle n:kaksi cm ja yritin kovasti suoristaa pohjaa niinkuin ohjeissa kerrottiin. Eihän siitä mitään tullut sen harjan kanssa heilumalla. Harja nurkkaan ja itse altaaseen konttaamaan suoristelemaan ryppyjä ja onnistuin siinä mielestäni hyvin. Sen jälkeen pumppua ja suodatinta kasaamaan valmiiksi ennen varsinaista täyttöä, jonka palokunta sitten tuo. Suodattimeen hiekat sisään ja letkut kiinni. Pumppua en saanut samoille aaltopituuksille ohjeitten kanssa sitten millään, joten soitto myyjälle ja hetken keskusteltua tulimme molemmat samaan tulokseen, että väärä pumppuhan se siinä. Laitoin pumpun letkuineen hiluineen postiin ja myyjä lupasi laittaa uuden tulemaan pikana perille asti. Menihän siinä viikko ennenkuin pumppu saapui. Hirveellä tohinalla pakettia auki ja mitä helv... missäs letkut on? Soitto myyjälle ja sen verran meni puheet ristiin "pumppu keskustelun" aikana tai kuulon ymmärtämisessä on pahasti vikaa koska minun ei olisi pitänyt lähettää niitä letkuja, koska letkut kuuluvat tähän toiseen pumppuun. No, taas soitto ja pyysin lähettämään ne minun lähettämäni letkut takaisin ja taas lupasi pikana. Kolme päivää meni siinäkin. Pumppu omalle paikalleen ja letkut kiinni ja tilaamaan palokunnalta vettä.
Palokunta saapui kolmen päivän kuluttua ja alkoi laskemaan vettä altaaseen. Olin varannut kolme henkilöä itseni lisäksi allaspussia nykimään, mutta ei sitä paljon tarvinnyt nykiä. Sehän asettui melkein itsekseen paikalleen. Ja altaan pohjalle tiirailtuani ei ne rypyt sieltä oikeastaan mihinkään sitten hävinnytkään. Vähän harmittaa mutta minkäs teet.
Pumppu päälle, vuodot tukkoon (joita tietenkin tuli) ja kemikaalit altaaseen. Sitten terassin kimppuun.
2*5 tuet pystyyn ja pitkittäistuet pystytukiin kiinni suoraan, joihin sitten terassilaudat ruuvataan kiinni. Ensin ruuvasin reuna laudat kiinni, en tiedä kyllä itsekään miksi, mutta jotenkin se tuntui hyvältä vaihtoehdolta. On siinä aika muotoileminen terassilautaa allasta vasten. Jätin siihen n:1,5cm raon.
Jossain kuvassa näkyy se musta putki, niin se on kaivo, jossa on uppopumppu sadevesien pois pumppaamiseksi. Mitähän vielä tulee mieleen? No kuvat kertokoon loput aiheesta. Toivottavasti saan tehtyä ennen talvea, jos tässä nyt talvea tulee.
Hyvää loppu kesää kaikille.
Allas 4Allas 5Terassi 1Terassi 2Terassi 3Terassi 4Terassi 5Terassi 6Terassi 7Terassi 8Terassi 9Kaivo